ABLUKA - Hempa Entelekya

ABLUKA


Imdb: 7.3(2015)
Film Şarkı Olsa?: Uğur Arslan-Karagümrük Yanıyor

Yönetmen: Emin Alper
Oyuncular: Mehmet Özgür, Tülin Özen, Berkay Ateş

Dikkat! Sanat filmi...
Film hakkında gördüğüm bi yorum dikkatimi çekti. “Hani bazı insanlar vardır. Kafasının içinden konuşur, arada da birkaç cümle seslendirir. Sonra da beni niye anlamadın diye sitem eder muhatabına. İşte öyle bir film.” Yönetmen kızar mı kızmaz mı bilmiyorum. Ama bence derdini tam geçirememiş. Belkide böyle olmasını istedi ya da ben anlayamadım. Bu tarz filmlerde zaten yazarın kafasındaki metaforları, düşünceleri tam olarak bilemeyeceğimiz için akla takılan noktalar oluyo. Ve bence böyle olmasını istiyolar. Mesajları inceden verirler anlayan anlasın. Bunluk bi sıkıntı yok ama bence inceden verilen bi mesaj da yok. Birilerini eleştirmiş ama neyi. Sistemi mi, terörü mü, devleti mi? Taşı attıkları yerin sesi tam gelmiyor. Özetle bana kalırsa ütopik bi dünya. Sürrealist mi derler ne derler ondan yapıp anlatmak istediğini kendince anlatmış. Anlayan anlasın çok da... 
Bu filmlerde güzel olan şey doğallık. Ertesi gün böyle bi şeyi yaşayabiliriz yani. Seçilmiş insanların hikayelerini ele almıyor. Bizim hikayelerimi ele alıyolar. Ayrıca ödüllü de bi film. Altın Koza’da falan cukkaları var. Boş bi filmle gelmedim yani.
Zaman ve mekan gibi şeylerin üstünde pek durulmamış. Hikaye İstanbul’da geçiyor ama o kadar. Dikkat çekilmek istenen şeye daha iyi odaklanalım istediler zannımca. Oyunculuk konusuna girmeye gerek bile yok bu filmlerde. Herkes döktürüyo. Akıcılığı ise anormal. Farklı bi matematiği var filmin. Dikkatli takip edince bi yerden sonra çözülüyo. Ama bu çözülen hikaye değil sadece filmin akışıyla alakalı bi durum. Filmi yakalamak için yani. Yoksa hikayesini çözmek sonuna kalıyo. Ama sövmek yok en baştan filmin yapısına dair şeyleri yazdım. 
Ben izledim pişman değilim yapacak daha iyi bi işim yoktu. Sizin de yoksa bundan daha iyisini bulursunuz açın onları izleyin.
                                             Furkan COŞ

Yazılarımızdan anında haberdar olmak ve bizi desteklemek için abone olmayı unutmayınız.

Email Hesabı:


Delivered by FeedBurner

Yorum Gönder

0 Yorumlar